● Turistični boni in izdajanje računov z davčno blagajno 

Do konca letošnjega leta bo mogoče pri ponudnikih nočitev unovčiti bone, ki jih je uvedla država za oživitev turizma po težavah, ki jih je povzročila panika okrog korona virusa. Ponudnik nočitve bo moral izdati račun z davčno blagajno, za polno vrednost nočitev, zraven pa bo moral napisati opombo, kolikšen delež računa je bil plačan s turističnim bonom. Davčna blagajna Fiskalphone ima enostavno rešitev, le kliknete izbrani artikel/storitev in pod njem napišite opombo (glej sliko spodaj).

 

Turistični bon ne krije stroškov taks, tako da bo vsak moral vsaj del stroškov poravnati z gotovino ali kartico. Sicer pa tudi plačevanje s kartico štejemo pod gotovinsko poslovanje, tako da je treba v obeh primerih izdati račun z davčno blagajno. Bon šteje kot vsako drugo plačilno sredstvo. To pomeni, da lahko z enim bonom plačamo nočitev za 2 ali več oseb, ki niso v sorodu. Na dopust lahko pride skupina, strošek nočitev pa se plača z enim bonom.

 

Bon se lahko koristi večkrat, na več lokacijah. Vsakič povemo, koliko vrednosti bona bi radi porabili. Lahko ga npr. porabimo 5x po 40 eur. Turistični bon pa je mogoče prenesti le med sorodniki, kot je to določeno. Bon se lahko prenese le enkrat v celotnem znesku.

Več podatkov v povezavi s turističnimi boni najdete na tej spletni strani FURSA.

Slika spodaj - davčna blagajna Fiskalphone omogoča enostavno pisanje opomb pod vsakim artiklom.

Junij 2020

● Interni akt za uporabo davčne blagajne

Preden zavezanec začne izdajati račune potrebuje interni akt. V internem aktu vsak zavezanec popiše poslovne prostore in način številčenja računov. Zavezanec za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov je vsakdo iz prvega in drugega odstavka 31. člena Zakona o davčnem postopku (ZDavP-2), ki mora izdati račun pri gotovinske poslovanju.

Interni akt zavezanec lahko odda elektronsko preko storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki. Davčni organ od zavezanca lahko zahteva, da ga predloži v okviru morebitnega nadzora. Interni akt mora biti shranjen na sedežu podjetja.

Povezavo  za elektronsko oddajo akta najdete na : https://edavki.durs.si/EdavkiPortal/OpenPortal/CommonPages/Opdynp/PageD.aspx?category=interni_akt_po

Primeri internih aktov:

●  Primer za 1 blagajno za delo na terenu (servis, teren, delo na različnih lokacijah) - Open office format - odt

●  Primer za 1 blagajno za delo na terenu (servis, teren, delo na različnih lokacijah) - Windows office  format - doc

●  Primer za 1 blagajno na stalni lokaciji (lokal, frizer, salon..) - Open office format - odt

●  Primer za 1 blagajno na stalni lokaciji (lokal, frizer, salon..) - Windows office  format - doc

●  Primer FURSA za več poslovnih prostorov in blagajn - docx

● Skriti stroški oz. kaj je všteto v ceno blagajne

Pri nakupu davčne blagajne moramo najprej biti pozorni, če je navedena cena z DDVjem ali brez. Ker vsi pri prodaji navajamo najnižje cene, je treba tudi preveriti, kaj je všteto v navedeno ceno, saj marsikateri ponudnik zaračuna dodatne postavke poleg najema programa:

  • postavljanje blagajne

  • nadomestna naprava

  • nadgradnje

  • podpora

  • back-up podatkov (zaščitna kopija) 

  • pogodbena obveznosti

  • časovna obveza uporabe (najmanj 12 ali celo 24 mesecev)

  • ali strojna oprema, ki jo imate v najemu, po preteku pogodbenega časa pripada vam

Da bi pritegnili uporabnika s čim nižjo ceno, nam marsikdo zamolči te stroške, ki jih je treba kasneje plačevati za uporabo njihove blagajne. Vsekakor je treba biti pri sklenitvi pogodbe pozoren na "nevidne stroške", saj lahko le ti precej povečajo mesečni najem blagajne.

Pri naših cenah ni skritih stroškov, saj so v ceno uporabnine vključene vse dodatne postavke, ki jih uporabnik pričakuje ali pa tudi ne. Po ceniku zaračunamo le zahtevnejše servise in obisk naših strank.

● Sprememba pri obračunavaju DDVja

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost ZDDV-1 -Začne veljati 1. 1. 2020.

Obveščamo vas, da je bil 1 januarja v Uradnem listu RS št.  72/19 objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o davku na dodano vrednost ZDDV-1 (ZDDV-1L).

Uvaja se posebna nižja stopnja DDV v višini 5 %. Znižana 5% stopnja velja za dobavo, in tudi izposojo, knjig, časopi­sov in periodičnih publikacij na fizičnih nosilcih ali dobavljenih elektronsko ali oboje (brošure, letaki in podobno gradivo, otroške slikanice, knjigami za risanje .....), razen gradiv, ki so v celoti ali v pretežnem delu namenjena oglaševanju, oz. ki jih v celoti ali v pretežnem delu tvorijo video vsebine ali avdio glasbene vsebine.

V naši aplikaciji je enostavno dodati novo davčno stopnjo. Klikni za navodila.

Vir: FURS, januar 2020

● Informacije v zvezi z davčnimi blagajnami

Finančna uprava republike Slovenije redno na svojih spletnih straneh objavlja aktualne informacije, v z vezi z uporabo davčne blagajne. Na isti spletni strani lahko najdete tudi vse storitve in obrazce, ki jih potrebujete pri delu z vašo davčno blagajno. Najdete lahko orodja za preverbo izdanih računov, prav tako pa povezavo na stran za pridobitev podatkov o davčno že potrjenih računih.

https://www.fu.gov.si/nadzor/podrocja/davcne_blagajne_in_vezane_knjige_racunov_vkr/

● Novosti pomlad 2018

Uporabniki davčnih blagajn, pozor! - Odprava uporabe protokola TLS 1.0.

Vsi, ki uporabljate davčne blagajne, obveščamo vas, da bo od 30. junija 2018 dalje onemogočena uporaba protokola TLS 1.0. Spremembe bodo uvedene zaradi zagotavljanja večje varnosti pri uporabi davčnih blagajn.

Kaj morajo uporabniki davčnih blagajn glede tega storiti?


Uporabniki davčnih blagajn morajo pri dobavitelju povprašati ali sprememba protokola vpliva tudi na njihovo davčno blagajno. Sprememba sicer potencialno vpliva predvsem na starejše operacijske sisteme (npr. Windows XP). Davčna blagajna Fiskalphone s svojim uporabnikom zagotavlja varno delo z uporabo naprednejših protokolov.

Vir - FURS, februar 2018

● Potrjen predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR-A)

 

Namen sprememb ZDavPR je zmanjšanje stroškov in poenostavitev za davčne zavezance (poenostavitev izdaje in davčnega potrjevanja računov z uporabo vezane knjige računov - VKR) po izteku prehodnega obdobja od 31. decembra 2017 naprej.


Poleg tega, da se ohrani uporabo VKR se s spremembo veljavnega zakona zavezancem omogoči naknadna potrditev izdanih računov iz VKR do 10. v mesecu, ki sledi mesecu, v katerem je bil izdan račun. Imetnikom tako izdanih računov pa se čas za spletno preverjanje, ali je bil posamezni račun potrjen pri davčnem organu, podaljša s 30 na 60 dni od dneva izdaje računa.

december 2017

● Davčne blagajne: triki, s katerimi poskušajo prelisičiti davkarijo

Davčne blagajne so dosegle svoj namen in samo lani v državno blagajno prinesle dodatnih 80 milijonov evrov. Toda iznajdljivost nekaterih gostincev, pa tudi drugih podjetnikov in obrtnikov ne pozna meja. Razkrivamo najpogostejše trike, s katerimi poskušajo prelisičiti davkarijo...

Več na SIOL-ovi strani, julij 2017

● Davčna blagajna - FURS vprašanja in odgovori

Na strani FURSa najdete vprašanja, ki so jih zastavili uporabniki in odgovore nanje. Med več kot 300 odgovori boste sigurno našli pravega zase. Če še vedno niste prepričani, kaj morate storiti, nas pokličite, da skupaj najdemo odgovor.

FURS - Davčno potrjevanje računov (Vprašanja in odgovori), januar 2016

● Digitalno potrdilo v praksi

 

Od 15. novembra 2015 lahko vložite  potrebne obrazce za pridobitev cetifikata.

 

Ko boste izpolnili vse potrebne obrazce in podpisali vsa potrdila, od FURSa dobite svoj certifikat, ki ga namestite v aplikacijo. Vse poteka prek zastopnika. Potem ko vpišete še nekaj osnovnih podatkov, lahko že izdajate fiskalizirane račune.

 

Na našem portalu za podporao uporabnikom je cel postopek nazorno prikazan - POVEZAVA.

 

POOBLASTILO - Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki najdete na tej povezavi.

Vzorce internih aktov pa v enem izmed člankov višje na tej strani.

● Digitalno potrdilo in pooblaščanje za davčno blagajno

 

Za delovanje svoje davčne blagajne bo vsak davčni zavezanec potreboval namensko digitalno potrdilo, za katero bo od 15. 11. 2015 dalje lahko oddal vlogo prek portala eDavki. Tisti zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, pa bo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (npr. računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne).

Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne. Na spletnih straneh eDavki ali Finančne uprave RS natisnejo obrazec, ki se imenuje »Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki«, ga izpolnijo (določijo pooblaščenca) in ga pošljejo na finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel.

 

Vsi zavezanci, ki bodo izdajali račune in so po ZDavPR zavezani k davčnem potrjevanju računov bodo potrebovali namensko digitalno potrdilo pred začetkom gotovinskega poslovanja, saj bodo le z uporabo namenskega digitalnega potrdila lahko v informacijski sistem FURS posredovali podatke o poslovnih prostorih in podatke o izdanih računih.

 

Pooblastilo

 

Če davčni zavezanec že ima pooblaščenca za poslovanje preko eDavkov, je treba preveriti, kakšno pooblastilo mu je že bilo dodeljeno. Če je bilo to splošno pooblastilo, ki vključuje tudi nove obrazce, se bo takšno pooblastilo nanašalo tudi na pridobitev namenskega digitalnega potrdila. To pomeni, da davčnemu zavezancu ne bo treba ponovno vlagati novega pooblastila .....

 

Več konkretnih podatkov o pooblastilih in internih aktih najdete višje na tej strani.

 

Vir: Računovodja.com, 9.11.2015

● Pooblaščanje

 

FURS obvešča, da je obrazec za pooblaščanje dopolnjen z novo rubriko Davčno potrjevanje računov, kjer je možno označiti pravice za oddajo novih Zahtevkov za pridobitev/preklic namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov.

Zahtevkov še ni možno oddajati preko sistema eDavki, lahko pa pred tem že posredujete pooblastila na pristojni Finančni urad, kjer jih bodo vnesli takoj, ko bodo na razpolago na eDavkih.

Obrazca sta poimenovana:

- DPR-PridobitevDP Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov

- DPR-PreklicDP Zahtevek za preklic namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov

Dobro je vedeti:

Davčne blagajne se bodo po ZDavPR začele uporabljati 2. januarja 2016. Za zavezance, ki se bodo v prehodnem obdobju 2 let odločili, da bodo izvajali postopek potrjevanja računov z uporabo vezane knjige računov, bo uporaba davčnih blagajn obvezna s 1. januarjem 2018.

 

Vir: Računovodja.com, 26.10.2015

● Aplikacija FiskalPhone uspešno deluje v testnem okolju
 

FURS je določil standarde za nove davčne blagajne. Najpomembnejša sprememba je certifikat, ki ga bo moral vsakdo prevzeti od neke državne ustanove in ga namestiti na svojo napravo. Brez tega cerifikata blagajna sploh ne dela, saj ne moreš vpisati poljubnih podatkov podjetja.

 

Druga komplikacija za katero bo poskrbela država pa bo ta, da bo moral biti vsak delavec prijavljen s svojo davčno številko. Prav tako bosta elektronsko zabeležena njegov delovni čas in delovni prostor.

 

Račun bo moral poleg oznake vsebovati še njeno QR kodo. Namesto QR kode se lahko uporabijo tudi koda PDF 417 ali več črtnih kod tipa Code 128.

19. oktober 2015